موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

رسانه‌های جهان درباره پرتاب موفق ماهواره «ثریا» به فضا چه گفتند 

  • کد خبر: ۲۰۷۳۹۷
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
رسانه‌های جهان درباره پرتاب موفق ماهواره «ثریا» به فضا چه گفتند 
پرتاب موفق ماهواره ثریا توسط ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، ماهواره ثریا روز شنبه با ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ به مدار ۷۵۰ کیلومتری پرتاب شد. این ماهواره‌بر قابلیت حمل محموله‌هایی تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در سومین پرتاب آزمایشی خود، یک محموله تحقیقاتی با جرم تقریبی ۵۰ کیلوگرمی را در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار داد و و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

خبرگزاری «رویترز» در پوشش این اتفاق نوشت ایران ماهواره ثریای خود را با موفقیت در مدار زمین قرار داد. این رسانه همچنین مدعی شد این اقدام «احتمالا نگرانی‌های غرب درباره جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد».

ارتش آمریکا مدعی است که فناوری بالستیک بردبلند که برای قرار دادن ماهواره‌ها در مدار زمین از آن استفاده می‌شود، ممکن است به تهران اجازه دهد تا تسلیحات بردبلند بیشتری از جمله کلاهک‌های هسته‌ای را شلیک کند.

ایران، اما بار‌ها این ادعا‌های آمریکایی‌ها را رد و تاکید کرده به‌دنبال تولید تسلیحات هسته‌ای نیست.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم نوشت ایران روز شنبه اعلام کرد پرتاب موفق ماهواره خود به بالاترین مدار را انجام داده است.

این رسانه هم پرتاب این ماهواره را به «نگرانی غرب بابت بهبود برنامه موشک‌های بالستیک تهران» گره زده و خبر داده مقام‌های آمریکایی تاکنون به پرسش این خبرگزاری درباره این اقدام ایران واکنشی نشان نداده‌اند.

آسوشیتدپرس همچنین نوشته در زمان ریاست‌جمهوری «حسن روحانی»، جمهوری اسلامی ایران از «بیم تشدید تنش‌ها با غرب» برنامه فضایی خود را کُند کرده بود، اما «سید ابراهیم رئیسی» از سال ۲۰۲۱ این برنامه را پیش برده است.

خبرگزاری آلمان، خبرگزاری آناتولی ترکیه، رسانه‌های هند، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، رسانه‌های منطقه و همچنین رسانه‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، خبر پرتاب موفق ماهواره ثریا را پوشش دادند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->